De term “zoekmachinereclame” wordt soms door elkaar gebruikt met “zoekwoordreclame”, wat aanleiding geeft tot de term PPC (pay-per-click), die verwijst naar het betalingsmechanisme dat door marketeers wordt gebruikt. Vanwege de marktdominantie van Google is het advertentieplatform, Google Ads, een synoniem geworden voor adverteren in zoekmachines.

De belangrijkste zoekmachine

Zoekmachine adverteren is gebaseerd op een uitgangspunt. De eerste stap bij het gebruik van Google, Bing of Yahoo om een bedrijf te promoten, is het definiëren van de zoekwoorden die relevant zijn voor dat bedrijf. Daarom is het van cruciaal belang om erachter te komen welke trefwoorden mensen gebruiken om vergelijkbare websites en aanbiedingen te vinden. U kunt beginnen met het schrijven van een concepttekst voor uw advertentie nadat u deze lijst met belangrijke termen heeft.

De positie van uw advertentie in de zoekresultaten kan u een voorsprong geven op uw rivalen, maar dit is slechts een van de vele elementen die in een succesvolle SEA-campagne passen.

Omdat er zoveel te overwegen is tijdens het advertentieproces, zal een SEA-expert veel tijd besteden aan elke fase van het creëren, uitvoeren en onderhouden van online marketingcampagnes.

Hoeveel kost SEA u ?

Omdat adverteren in zoekmachines is gebaseerd op een CPC-model (kosten per klik), betalen marketeers alleen wanneer een gebruiker op een advertentie klikt en naar de bestemmingspagina wordt doorgestuurd. Aan elke advertentie wordt geen prijs toegewezen door Google. In plaats daarvan maakt het gebruik van een veilingbenadering, waarbij bedrijven strijden om de zoekwoorden.

Elke minuut vinden er miljoenen veilingen plaats op Google.

Afhankelijk van uw bedrijf en aanpak, kunnen de kosten van deze advertenties sterk variëren.

Wie maakt gebruik van pay-per-click-advertenties ?

In theorie heeft de grootte van het bedrijf geen invloed op het succes van een SEA-campagne. De belangrijkste variabelen bij het bepalen van de effectiviteit van een SEA-campagne zijn de locatie, de goederen en het beschikbare advertentiebudget. Kleinere bedrijven moeten wel voorzichtig zijn met het gebruik van advertenties in zoekmachines.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *