maart 9, 2022 Door Storm Nijhof

Het belang van product verpakkingen voor je bedrijf

Als je momenteel een bedrijf runt en een product verkoopt, is een doos bedrukken belangrijk voor je productverpakking. Waarom? Omdat verpakkingen van invloed kunnen zijn op de interesse van klanten om je product te kopen. Voordat je weet hoe een product eruitziet, moet je toch ook eerst naar de verpakking kijken? Als je een supermarkt binnenloopt, worden je ogen afgeleid door producten met een mooie en unieke verpakking. Het is zelfs niet ongebruikelijk dat je een product koopt omdat je wordt aangetrokken door de aantrekkelijke verpakking, hoewel je niet van plan bent het in eerste instantie te kopen. Dat is de rol en functie van een goede verpakking, naast het verpakken en beschermen van de kwaliteit van de producten erin.

Enkele productverpakkingsfuncties die je moet kennen

Er zijn drie functies van productverpakkingen die je moet kennen. Ten eerste is het bedoeld om het product te beschermen tegen gemakkelijk beschadigen, krassen, vuil en tegen externe dingen die de kwaliteit en fysieke toestand kunnen beïnvloeden of veranderen. Ten tweede kunnen verpakkingen het vertrouwen van de consument vergroten. Op de verpakking schrijf je meestal verschillende gegevens zoals merk, bedrijfsnaam, distributievergunning, samenstelling, enzovoort. Dat soort dingen kan het consumentenvertrouwen opbouwen voor en na het kopen van het product. Ten derde kan het een attractie zijn voor consumenten. Verpakkingen die aantrekkelijk zijn gemaakt, opvallen en anders zijn dan de andere, zullen meer aandacht trekken en iedereen aantrekken die het ziet.

Wat zijn de criteria voor een goede verpakking?

Er zijn veel soorten, materialen en vormen van verpakkingen die je voor je producten kunt gebruiken. Bij ds80.nl vind je een grote keuze aan aantrekkelijke en kwalitatieve verpakkingsdozen. Bij het kiezen van een verpakking zijn er verschillende criteria waar je op moet letten. Ten eerste is het soort materiaal en de vorm. Het is aan te raden om het materiaal en de vorm van de verpakking aan te passen aan het soort product dat je gaat verpakken. Daarnaast is de verpakking vaak ook de identiteit van het bedrijf, daarom moeten de criteria voor een goede verpakking worden ontworpen met kleuren en afbeeldingen die de kenmerken van je bedrijf weerspiegelen.