februari 10, 2022 Door Storm Nijhof

Een aansprekende verpakking voor een tevreden klant

De verpakking is vaak het eerste en het laatste wat een klant van jouw product ziet. Producten worden namelijk vaak geleverd of verkocht in verpakkingsmaterialen, zoals verpakkingsdozen, arofol enveloppen, suprawell enveloppen, verzendkokers of verpakkingszakken. De verpakking is dus het eerste wat een klant van jouw product ziet. Als de klant de verpakking weer weggooit, wordt de klant ook weer even herinnerd aan jouw product. Dit zijn twee belangrijke momenten waar jouw bedrijfsnaam of product onder de aandacht wordt gebracht. Handige momenten dus om indruk mee te maken! Als jouw producten in een mooie, stevige verpakking zitten, zorgt dit vaak voor een positieve indruk. Zitten jouw producten in een slappe, rommelige verpakking? Dan zorgt dat vaak voor een negatieve indruk, die vervolgens gelinkt wordt aan het product of bedrijf.

Persoonlijke verpakkingsmaterialen

Een mooie verpakking kan zeer persoonlijk overkomen. Als je verpakking een grijze zak of een bruine doos is, die puur functioneel gebruikt wordt, zorgt dit vaak niet voor een persoonlijke indruk op de klant. Is jouw verpakking voorzien van mooie illustraties, een leuke slogan, een opvallend logo of misschien zelfs een bedankkaartje gericht aan de klant? Dan trek je direct de aandacht en komt jouw verpakking een stuk persoonlijker over. Een nog mooier voorbeeld is om jouw producten in cadeauzakjes aan te bieden. Verkoop je bijvoorbeeld sieraden of heb je een speciale sale voor Valentijnsdag? Dan is het ontzettend leuk om jouw producten in cadeauzakjes aan te bieden. Hierdoor zijn jouw producten klaar om direct aan iemand cadeau te geven.

Milieubewuste verpakkingen

Naast dat een verpakking functioneel moet zijn, is het ook belangrijk, dat een verpakking een positieve indruk achterlaat bij de klant. Dankzij het grote aantal plastic afval in de oceaan geven de meeste mensen de voorkeur aan papieren verpakkingen of gerecyclede verpakkingsmaterialen. Denk hierbij aan papieren dozen, enveloppen, verzendkokers en verpakkingstape van papier. Als jij een bedrijf bent met veel aandacht voor de natuur, is het dus verstandig om voor papier te kiezen. Naast papier zijn er ook veel gerecyclede verpakkingsmaterialen. Denk hierbij aan gerecyclede noppenfolie of verpakkingstape.