mei 18, 2023 Door Storm Nijhof

Hoe je kosten kunt besparen met een virtueel kantoor in Nederland

Natuurlijk maakt het wat uit of je met je bedrijf bent gevestigd in een grote stad als Amsterdam of in een gehucht in de provincie dat mensen alleen kunnen vinden als ze Google raadplegen. Maar kantoorruimte huren in de hoofdstad, daar hangt een flink prijskaartje aan. Wil je op de Zuidas zitten dan betaal je helemaal de hoofdprijs. Maar er is een manier om een vestigingsadres voor je bedrijf in Amsterdam te krijgen zonder dat je een torenhoge huur betaalt voor een pand met uitzicht op de ringweg A10. Steeds meer bedrijven kiezen namelijk voor een virtueel kantoor in Nederland.

Een virtueel kantoor in Amsterdam

Via DamOffice kun je een virtueel vestigingsadres in Amsterdam regelen. Dit adres kun je vermelden op je website en op correspondentie zoals offertes en facturen. Je adres is uiteraard gevestigd in een aansprekend deel van onze hoofdstad. Een bijbehorend 020-telefoonnummer behoort eveneens tot de mogelijkheden. Post voor je bedrijf kun je naar dit virtuele adres laten versturen. Je post wordt door een medewerker van DamOffice geopend en gescand. Je ontvangt je post digitaal per e-mail. De officiële stukken worden periodiek naar je opgestuurd.

Toch af en toe op kantoor werken?

Heb je behoefte aan een professionele werkplek? Die kun je eveneens huren. Voor bijvoorbeeld een dag of enkele dagdelen in de week. Of op minder periodieke basis. Zo kun je rustig werken als de kinderen thuis zijn of als je je gewoon even goed wilt kunnen concentreren. Verder kun je een vergaderkamer huren voor het ontvangen van klanten, opdrachtgevers of zakenrelaties. Die hoef je dan niet thuis aan de keukentafel te woord te staan. Met een professioneel zakelijk adres in Amsterdam maak je onder alle omstandigheden een professionele indruk.

Altijd bereikbaar voor je klanten

Een aansprekend vestigingsadres in Amsterdam en een bijbehorend 020 telefoonnummer is natuurlijk een goed uitgangspunt. Maar wie neemt je telefoon aan als jij op een steiger staat, een vloer aan het leggen bent of tuinonderhoud doet? Hiervoor kun je gebruik maken van een inbound belbedrijf. Klanten die je bellen krijgen een professionele telefonist aan de lijn. Die handelt de telefoontjes af conform de met jou gemaakte afspraken. Van alle inkomende gesprekken ontvang je per e-mail een notificatie. Soms moet je de beller terugbellen, maar eenvoudige vragen kunnen uiteraard door de telefonist worden beantwoord. Je bent op deze manier als je wilt dagelijks bereikbaar. Ook als je een dagje vrij bent of vakantie hebt. Er kunnen altijd maatwerk afspraken worden gemaakt, bijvoorbeeld over bereikbaarheid buiten kantooruren.

Dienstverlening voor een vast tarief

Voor je virtuele vestigingsadres betaal je een vast bedrag per maand. Het huren van een werkplek of vergaderruimte kan individueel worden gefactureerd of je maakt hiervoor ook een structurele afspraak. Het aannemen van de telefoon wordt ofwel gefactureerd met een vast tarief per maand of met een tarief per inkomend gesprek. Hierover maak je afspraken met het desbetreffende bedrijf.